Unilink dba o dobrostan agentów i pracowników

8 września, w Światowy Dzień Wellbeingu, największa w Polsce multiagencja ubezpieczeniowa celebrowała finał pierwszej edycji Wakacyjnej Akademii Wellbeingu skierowanej do agentów i pracowników Unilink. Koncept jest częścią kultury organizacyjnej Unilink "DBAM" oraz elementem działań z zakresu zrównoważonego rozwoju firmy. Akademia była prowadzona przez autorki projektu i ekspertki w dziedzinie wellbeingu - Monikę Lejk oraz Alicję Bartniczuk.

Przez dwa wakacyjne miesiące pracownicy i agenci Unilink mieli okazję zadbać o siebie i rozwinąć swój dobrostan dzięki szkoleniom, wyzwaniu i konkursach, a także krótkim nagraniom z pigułkami wiedzy w duchu nanolearningu. Akcja była podzielona na 6 bloków tematycznych: DBAM o ENERGIĘ, DBAM o PRODUKTYWNOŚĆ, DBAM o ZDROWIE, DBAM o koncentrację na moim CELU, DBAM o maksymalne wykorzystanie mojego POTENCJAŁU, DBAM o włączającą WSPÓŁPRACĘ i RELACJE. Uczestnicy Akademii mogli również uczestniczyć w 2 szkoleniach towarzyszących akcji:

  • „Skuteczna adaptacja do wyzwań świata VUCA” – szkolenie prowadzone przez Monikę Lejk, ekspertkę w zakresie wellbeingu strategicznego korporacji, Senior Menedżer ds. HR w Unilink.
  • „Jak zadbać o siebie i swoją produktywność w dobie cyfrowego nadmiaru”- szkolenie prowadzone przez Alicję Bartniczuk, ekspertkę w dziedzinie cyfrowego dobrostanu i koordynator ds. komunikacji i PR w Unilink.

Finał pierwszej edycji „Wakacyjnej Akademii Wellbeingu Unilink” celebrowany był 8 września, czyli w Światowy Dzień Wellbeingu. W tym dniu m.in. otrzymali nagrody najbardziej aktywni uczestnicy Akademii wśród agentów i pracowników, a także została udostępniona specjalna grafika z „10 priorytetami OSIĘDBANIA”.

Dlaczego dbanie o swój dobrostan jest tak ważne?

Wellbeing (dobrostan) to zdolność do realizacji celów i zadowolenia z życia. Umiejętność dbania o własny dobrostan, który jest kompetencją przyszłości, powinna być zatem naturalnym nawykiem nowoczesnego człowieka. Każdy z nas, jeśli tylko chce, może być zwinnym Liderem Dobrostanu- propagującym zdrowe nawyki, rozwój samoświadomości oraz włączającą współpracę z innymi. W efekcie będziemy bardziej efektywni, sprawczy oraz usatysfakcjonowani z naszego życia- biorąc je- świadomie i odpowiedzialnie „w swoje ręce”. Gratuluję wszystkim uczestnikom Akademii podjęcia wyzwania i zadbania o siebie i swoje cele!- komentuje Monika Lejk, współautorka projektu Wakacyjnej Akademii Wellbeingu Unilink.

Dbanie o cyfrowy dobrostan jest ważnym elementem kultury wellbeing

Wraz z postępem technologicznym, jej wpływ na nasze codzienne życie staje się coraz bardziej widoczny. Dlatego dbanie o zachowanie balansu między byciem „on” i „offline” jest tak ważne, zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym. Dzięki projektowi uczestnicy Wakacyjnej Akademii Wellbeingu nauczyli się m.in. jak korzystać z rozwiązań technologicznych w sposób optymalny, a także co robić, żeby niwelować ich skutki uboczne. Wszystko po to, by mieć dobre samopoczucie i energię do realizowania ważnych dla siebie celów- podkreśla Alicja Bartniczuk, współautorka projektu Wakacyjnej Akademii Wellbeingu Unilink.

O autorkach akcji

Monika Lejk – Senior Menedżer ds. HR w Unilink, ekspertka w zakresie HR, kultury organizacyjnej oraz wellbeingu strategicznego korporacji oraz jednostki. Certyfikowany Coach & Mentor European Mentoring & Coaching Council, Certyfikowany Coach mocnych stron (Clifton Strengths 34/Gallup), Konsultant Insights Discovery. Wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego. Prelegentka ogólnopolskich wydarzeń wellbeingowych tj.: „Be well at EFL”, „Be well @ Baxter”, “Diversity Days, Diversity Power, Różnorodni” Grupa Credit Agricole, etc., absolwentka studiów podyplomowych w Akademii Leona Koźmińskiego z obszaru „Pozytywna organizacja, WELLBEING i zdrowie w miejscu pracy”.

Alicja Bartniczuk – Koordynator ds. Komunikacji i PR w Unilink, ekspertka w dziedzinie digital wellbeingu. Edukuje o cyfrowym dobrostanie w ramach autorskiego projektu „Alicja w krainie ekranów", a także we współpracy z Wellbeing Polska. Facylituje warsztaty m.in. z zakresu cyfrowego zdrowia, zrównoważonego rozwoju oraz komunikacji. Współautorka projektów społecznych o nadmiernym konsumpcjonizmie i komunikacji w przestrzeni miejskiej.