Wefox - insurtech, który chce wspierać Agentów

Czym różni się firma Wefox od innych insurtechów? Czemu niemiecka firma postanowiła wkroczyć na rynek polski? Co nowego można zaoferować Agentom ubezpieczeniowym? Na te oraz kilka innych pytań uzyskała odpowiedź redaktorka serwisu Cashless.pl, Ida Krzemińska-Albrycht w wywiadzie z Lorandem Heissmannem, szefem polskiego oddziału Wefoxa.

W wywiadzie dowiadujemy się, że wybrano polski rynek ubezpieczeniowy, gdyż tu Agenci są podstawową siłą dystrybucyjną, a rynek jest raczej tradycyjny, bo opiera się głównie na kontaktach międzyludzkich. Dodatkowo „Polska jest uznawana za kraj o dużym potencjale wzrostu gospodarki cyfrowej, ma młode i cyfrowe społeczeństwo i dość niską penetrację ubezpieczeń”. Taki właśnie model wpisuje się w działania Wefox.

Insurtech na rynku niemieckim udostępnia brokerom platformę, która umożliwia im dostęp do wielu towarzystw ubezpieczeniowych, usprawnia procesy obsługowe w tym zarządzanie relacjami z klientami – wszystko w jednym miejscu.

Na polski rynek Wefox wchodzi na start jako ubezpieczyciel współpracujący z Unextem, co umożliwi mu oferowanie swoich produktów ubezpieczeniowych przez narzędzia Unilink (na początek produktów komunikacyjnych i mieszkaniowych). Jako największe zalety narzędzia niemieckiego insurtecha wymieniane są: szybkość przeprowadzanych kalkulacji, wygodne zawieranie umów z klientami czy zarządzanie produktami ubezpieczeniowymi i szkodami.

Wefox kładzie największy nacisk na automatyzację procesów, tak aby skrócić do minimum czas potrzebny na zawarcie umowy ubezpieczeniowej - z 20 minut do około 2 minut (firma ma zautomatyzowanych ponad 80 procent procesów). Insurtech planuje także przenieść do Polski swój system pozyskiwania klientów oparty na uczeniu maszynowym (m.in. klasteryzację).

Niemiecka firma na polskim rynku kładzie nacisk na zrozumienie pracy Agentów, aby jak najlepiej dopasować narzędzia do modelu ich pracy. Jednocześnie analizują rynek, by właściwie dobrać wysokość stawek. Dalecy są od wywoływania wojny cenowej.

W każdym obszarze firma stawia na kontakty międzyludzkie. Wprowadza udoskonalenia, aby na każdym rynku działać lepiej, szybciej i bardziej cyfrowo.

Źródło:
Wywiad Idy Krzemińskiej-Albrycht pt.: „Szef Wefoxa: jesteśmy insurtechem opierającym się na kontakcie międzyludzkim. To nas odróżnia od Lemonade czy Metromile”, https://www.cashless.pl/10398-Wefox-Lorand-Heissmann