Grupa Unilink przejmuje INSIA – wiodącego dystrybutora ubezpieczeń w Czechach i na Słowacji, umacniając pozycję największego dystrybutora ubezpieczeń w Europie

INSIA, wiodący dystrybutor ubezpieczeń w Czechach i na Słowacji, obecny także na rynku w Rumunii, dołącza do Grupy Unilink. Firma założona w 1992 roku przez Ivana Špirakusa, współpracuje z 1300 agentami i posiada sieć 450 oznakowanych placówek, z przypisem składki na poziomie blisko 700 mln złotych. Inwestycja w INSIA umacnia Unilink na pozycji największego dystrybutora ubezpieczeń w Europie Środkowo-Wschodniej. W wyniku transakcji Grupa Unilink weszła na kolejne rynki i jest już obecna w 6 krajach: Polsce, Bułgarii, Rumunii, Mołdawii, Czechach i na Słowacji.
Grupa Unilink nabyła większościowy pakiet udziałów w INSIA, wiodącym dystrybutorze ubezpieczeń w Czechach i na Słowacji, prowadzącym działalność również w Rumunii. Udziały zostały kupione od firmy Marsh, wiodącego na świecie brokera ubezpieczeniowego i doradcy ds. ryzyka. Warunki transakcji nie zostały ujawnione. Założona w 1992 roku przez Ivana Špirakusa INSIA, współpracuje z 1.400 agentami i posiada sieć 300 oznakowanych placówek, z przypisem składki na poziomie 700 mln złotych. Inwestycja w INSIA umacnia Unilink na pozycji największego dystrybutora ubezpieczeń w Europie Środkowo-Wschodniej. W wyniku transakcji Grupa Unilink jest obecna aż w 6 krajach: w Polsce, Bułgarii, Rumunii i Mołdawii a teraz także w Czechach i na Słowacji.
Przejmując 80% udziałów w INSIA od Marsh, Grupa Unilink staje się większościowym udziałowcem Spółki. Po transakcji na czele INSIA nadal stoi Ivan Špirakus – założyciel, dyrektor generalny i mniejszościowy akcjonariusz Spółki.
Transakcja umacnia Unilink na pozycji lidera dystrybucji ubezpieczeń w Europie Środkowo-Wschodniej. A także przybliża firmę w dążeniu do tegorocznego celu jakim jest osiągnięcie przypisu składki na poziomie 1 mld euro.
Unikalne kompetencje w zakresie wsparcia agentów i rozwój omnichannel.
„Jestem dumny i zadowolony, że INSIA dołączyła do Grupy Unilink. Z wielkim uznaniem śledzimy osiągnięcia Insi na rynku czeskim i słowackim. Rynek ubezpieczeniowy w obu tych krajach choć mniejszy, jest znacznie bardziej rozwinięty od naszego. To bardzo interesujące, że penetracja ubezpieczeń w Czechach i na Słowacji jest dwukrotnie większa niż w Polsce. To pokazuje ogromny potencjał! Akwizycje są integralną częścią DNA Unilink. Do tej pory przeprowadziliśmy ponad 60 akwizycji, w związku z czym mamy doświadczenie i bardzo szerokie portfolio zarówno na rodzimym rynku, jak i na zagranicznych. Koncentrujemy się w nich na osiągnięciu pragmatycznej synergii między naszymi biznesami i rynkami, głównie poprzez transfer know-how. Bardzo szanujemy różnice między rynkami, które są dla nas dużą inspiracją. Wypracowaliśmy unikalne kompetencje w zakresie, wsparcia agentów, IT, marki konsumenckiej, partnerstw z kluczowymi ubezpieczycielami, a w ostatnim czasie także mocno inwestujemy w omnichannel. W tym zakresie z niecierpliwością czekamy na skorzystanie z naszych doświadczeń. INSIA z kolei ma doskonałe doświadczenie w obszarze modelu franczyzowego i systemów informatycznych. Co z pewnością będzie dla nas interesujące. ” – powiedział Igor Rusinowski, prezes zarządu Unilink.
MGA od Unilink z nowymi produktami dla klientów INSIA
„INSIA właśnie obchodziła 30-lecie istnienia na rynku. Jestem wdzięczny za 11 lat współpracy z firmą Marsh, z którą będziemy kontynuować doskonałą współpracę biznesową. Teraz rozpoczyna się nowy rozdział w historii INSIA. Ponieważ nasz model działania jest bardzo podobny, widzę ogromny potencjał w wymianie know-how i doświadczeń ze spółkami Grupy Unilink i innymi współzałożycielami. Wierzę, że przy wsparciu Unilink rozpoczniemy szybki rozwój zarówno organiczny, jak i poprzez akwizycje oraz pozyskamy nowych partnerów do naszej sieci. Unilink ma w planach wprowadzenie również MGA na nasze rynki z nowymi produktami dla naszych klientów” – dodaje Ivan Špirakus, założyciel i dyrektor generalny INSIA.
„Dziękujemy Ivanowi i wszystkim kolegom z INSIA za udaną wspólną podróż w ciągu ostatnich lat i życzymy im powodzenia na nowej drodze z Unilink. Dzięki tej transakcji będziemy mogli zwiększyć nasze inwestycje i skoncentrować się na podstawowej ofercie Marsh dla naszych obecnych klientów w Czechach, Słowacji i Rumunii.” – powiedział Lukas Herrmanns, dyrektor generalny Marsh na Europę Środkowo-Wschodnią.
Unilink konsekwentnie inwestuje również na rodzimym rynku. Pod koniec tego roku pod marką Unilink będzie działać w Polsce blisko 1400 placówek, które zostały mocno wsparte ogólnopolską kampanią reklamową. Dodatkowo Unilink wspiera ogólnopolską rozpoznawalność dzięki partnerstwu z Polską Ligą Siatkówki, realizując działania z zakresu marketingu sportowego. Unilink jest także pomysłodawcą i organizatorem Olimpiady Wiedzy Ubezpieczeniowej dla całego rynku agentów w Polsce, w której nagradza za wiedzę. To jedyna tego typu inicjatywa w kraju.