Zgłoszenie szkody w Generali

Wykupienie ubezpieczenia to jedna z podstawowych rzeczy, o jakie musimy zadbać, zanim siądziemy za kierownicą. Dzięki temu troszczymy się o bezpieczeństwo swoje, pasażerów i osób trzecich, które w mogą w każdej chwili zostać narażone na szkody materialne czy zdrowotne.

O kolizję drogową nietrudno – często po zdarzeniu towarzyszy nam ogromny stres, nawet jeśli obyło się bez obowiązkowej pomocy medycznej. Niemniej, bez względu na to, w jakich okolicznościach doszło do nieprzyjemnej sytuacji, musimy koniecznie skontaktować się z ubezpieczycielem. W ten sposób rozpoczniemy niezbędną procedurę wypłacania odszkodowania oraz pozbywania się innych konsekwencji wypadku, szczególnie wtedy, gdy to my go spowodowaliśmy.

Zgłoszenie szkody w Generali jest bardzo proste. Wystarczy wejść na stronę internetową i odszukać właściwy formularz. Jego wypełnienie naszymi danymi i innymi informacjami jest absolutnie konieczne. Następnie dokument można dodać bezpośrednio do swojego konta, wysłać mailem bądź tradycyjną pocztą. Rozpatrywanie sprawy trwa maksymalnie 30 dni.

Jeśli dochodzi do kolizji drogowej, a jej uczestnicy zgadzają się co do przebiegu zdarzenia, najprościej jest skorzystać z ogólnie dostępnego formularza wspólnego oświadczenia o zdarzeniu drogowym.

Należy pamiętać, że powyższy dokument nie stanowi w świetle prawa dowodu przyznania się do winy. W tym celu sprawca powinien sporządzić oświadczenie sprawcy kolizji. Oba dokumenty do pobrania poniżej.

Dokumenty do pobrania:
Wzór oświadczenia sprawcy kolizji drogowej >>
Formularz wspólnego oświadczenia o zdarzeniu drogowym >>